Symulacyjne i eksperymentalne badania funkcjonalne pojazdów oraz maszyn rolniczych i leśnych - opracowywanie metodyk badawczych, dobór czujników, interpretacja wyników badań w obszarze badania osiągów - prędkości, intensywność przyspieszania, drogi hamowania,
Wydział Inżynierii Mechanicznej
Instytut
Instytut Konstrukcji Maszyn
Zakład
Pracownia Projektowania Pojazdów, Maszyn Rolniczych i Leśnych
Typ działania
Usługi
Słowa kluczowe
pojazdy, samochody, zawieszenia,
układy napędowe, skrzynie biegów, sprzęgła, charakterystyka trakcyjna, charakterystyka dynamiczna, zużycie energii, cykle jezdne, układy kierownicze, wspomaganie układu kierowniczego, EPS, EHPS, HPS, układy hamulcowe, hamulce, korektor siły hamowania, hamulec tarczowy, hamulec bębnowy, badania symulacyjne, osiągi samochodu, kierowalność, stateczność, podsterowność, nadsterowność, prędkość krytyczna, prędkość charakterystyczna, stateczność przechyłowa, komfort, komfort jazdy, bezpieczeństwo, zawieszenie półaktywne, sztywność, tłumienie, odpowiedź częstotliwościowa, funkcje wzmocnienia, charakterystyki dynamiczne, charakterystyki kinematyczne, pojazdy samochodowe, projektowanie, badania, samochody, maszyny rolnicze, maszyny leśne
Opis
Pracownia prowadzi prace badawcze i rozwojowe w obszarach związanych z badaniami symulacyjnymi oraz eksperymentalnymi pojazdów samochodowych oraz maszyn rolniczych i leśnych w obszarach związanych z kształtowaniem wytrzymałościowym ich konstrukcji oraz kształtowaniu właściwości funkcjonalnych w obszarach dynamiki ruchu oraz procesów roboczych. Dotychczas w tych obszarach pracownia współpracowała m.in. z Przemysłowym Instytutem Maszyn Rolniczych, producentem autobusów Solaris Bus & Coach i wieloma innymi.